Přihlášení
jméno:
heslo:


zapomenuté údaje

Úvodní stránka
Výzkum konkurenceCoral - běžné účtyCoral - uvěryVaran - spořeníbanky, pojišťovny, ...

Češi zkracují své zahraniční dovolené, často jezdí na vlastní pěst a nakupují online

20.2.2013  |  Michal Bubák


Doba, kterou Češi tráví na dovolené v cizině, se stále zkracuje. Zatímco v roce 2010 jsme u moře trávili ještě v průměru 10,4 dne, vloni to bylo už jen 9 dní. Ještě výrazněji čeští turisté zkrátili výlety do Alp. Z týdne lyžování se v roce 2012 stalo jen 5 a půl dne.

„Pro letošní rok očekáváme, že se průměrná délka zimní dovolené ještě o něco zkrátí. Je evidentní, že stále více našich lyžařů jezdí do alpských středisek jen na prodloužené víkendy,“ říká manažer marketingu a komunikace ERV pojišťovny Vlastimil Divoký. Na poptávku po kratších dovolených reagují i cestovní kanceláře, které ve svých letních katalozích nabízejí daleko více 7denních zájezdů.

Které země jsou u Čechů v kurzu?

Nejoblíbenější destinací je Chorvatsko (820 000 lidí), na druhé příčce je Itálie (přes 500 000), třetí nejnavštěvovanější zemí je Řecko (cca 300 000) a následuje Turecko (220 000). Turecko je evidentně na vzestupu, pro letošní rok se očekává, že ho navštíví až čtvrt milionu Čechů. Ze zimních destinací pak u Čechů vede Rakousko, Itálie a Francie. Z těch teplejších se vloni v zimě hodně létalo na Kanárské ostrovy.

Češi jezdí častěji na vlastní pěst

Průměrná cena zájezdu zakoupeného přes cestovní kancelář se meziročně zvýšila jen o stovku na 12 400 korun. Opět se ale snížil počet klientů, kteří využívají služeb cestovních kanceláří (o 3 %), a to i přes to, že celkový počet turistů cestujících do zahraničí zůstává stejný. „V současnosti jezdí 50 % Čechů s cestovkou a 50 % se raději vydá po vlastní ose. Stále přibývá klientů, kteří si konkrétní služby (např. hotel, letenky) kupují sami napřímo,“ popisuje Vlastimil Divoký, na druhou stranu ale dodává: „ Na rozdíl od roku 2011, jsme od zimy 2012 zaznamenali nárůst first momentů, a to v průměru o 15-20 %, u některých cestovních kanceláří i mnohem více.“ Dvě třetiny lidí si přímo se zájezdem sjednávají i pojištění storna.

Letadla jsou plnější. ČSA ztrácí klientelu

Objem prodeje letenek meziročně stoupl o 2 %, ovšem počet cestujících odbavených na Letišti Václava Havla meziročně poklesl o 8 % na 10,8 milionů osob. Obsazenost letadel se zvýšila z loňských 69,3 % na 71,8 %. Roste oblíbenost nízkonákladových a zahraničních přepravců. Podíl ČSA se snižuje (z 38 % na 31 %). Z Prahy se nejvíce létá do Velké Británie.

Už více než polovinu dovolených si Češi sjednávají přes internet

Stále více Čechů si zařizuje svou dovolenou přes internet nebo mobilní aplikace. V roce 2012 si lidé takto koupili 52 % zájezdů. Online nakupujeme nejen letenky, hotely či zájezdy, ale sjednáváme si tak i cestovní pojištění. Pomocí počítače nebo mobilu si ho u  ERV pojišťovny vloni uzavřelo bezmála 9 400 lidí.

Počet pojistek, které lidi uzavřou online, stoupl o 10 %. ERV v roce 2012  prodala přes internet pojištění za  9,42 milionu korun. „Je vidět, že internet v oblasti cestování a pojištění rok od roku posiluje. Obrovský boom, nárůst o 40 %,  jsme například zaznamenali v uzavírání celoročního pojištění online,“ říká ředitel obchodu a marketingu ERV pojišťovny Ondřej Rušikvas.

Karty nahrazují online převody

Chytré mobily či tablety používají lidé masivně zejména pro vyhledávání. Kvůli malému displeji si pak ale email s nalezenou nabídkou většinou pošlou a rezervaci udělají z počítače. Cestovatelé si obvykle nekupují všechny nabízené produkty najednou (letenka, hotel, pojištěni, parkováni, auto a jiné služby), ale postupně. To mimo jiné potvrzuje i odklon od organizovaného cestování s cestovní kanceláří. „Trendem je v poslední době také přesun od plateb kartou (33 %) k bankovním převodům online. Zhruba 38 % uživatelů si vybere tento typ úhrady, což velkým obchodníkům šetří miliony korun ročně,“ doplňuje obchodní ředitel společnosti Aaron Group Zdeněk Hoffmann.

Česko-slovenský srovnávač letenek v mobilu s možností koupě

Nová mobilní aplikace Tabletenky umožňuje nákup letenky do vybrané destinace. Tuto službu využívá 16 cestovních kanceláří a prodejců letenek v Česku a na Slovensku. Tabletenky fungují jako oblíbené srovnávače cen. Letenku si zde může také koupit.

Tabletenky jsou zatím dostupné pro zařízení Apple, v březnu se na trhu objeví i verze pro Android. Od začátku roku si bezplatnou aplikaci stáhlo na 3 000 uživatelů. „K tomuto projektu jsme se velice rádi připojili, protože mobilní aplikace jsou budoucností v cestovním ruchu. Každý uživatel Tabletenek si svou letenku může rovnou pojistit u ERV pojišťovny,“ říká Ondřej Rušikvas.






všechny příspěvky
Dále v rubrice

Nabídka specializovaného finančního zpravodajství - videa, rozhovory, podcasty...

Obrázek: Tisková konfernce Cvak Datově analytická společnost Scott & Rose, která provozuje specializovaný finanční portál Finparáda s vlastním zpravodajstvím nabízí videa, rozhovory, podcasty zaměřené na finanční produkty, služby a související témata z bank, penzijních, investičních společností a pojišťoven.

Nabídka prezentace pro vítěze soutěží a žebříčků Finparády.cz

Obrázek: Byznys Datově analytická společnost Scott & Rose sestavuje a aktualizuje od roku 2011 na specializovaném portále Finparáda.cz nezávislé žebříčky nejlepších finančních produktů a služeb. Ročním výsledkem žebříčků je vyhlášení Finančního produktu roku za jednotlivé produktové kategorie...

Nabídka analýzy mobilního bankovnictví

Obrázek: Mobilní telefon Nabízíme detailní analýzu a srovnání mobilního bankovnictví na trhu v ČR doplněné o mobilní aplikaci Tatra banky...

všechny příspěvky v rubrice










 






  money & business point   

 Domů   Tisk   Nápověda   Kontakt

Provozuje Scott & Rose   www.mbpoint.sk